Na matematičkom takmičenju “Klokan – matematičar bez granica”, učenica Majla Zaklan na školskom nivou osvojila je prvo, a u ukupnom poretku na državnom nivou, u kategoriji Junior, od preko 650 učenika osvojia je 5. mjesto!
Učenici Gimnazije Mostar ove godine prvi put su učestvovali na najvećem matematičkom takmičenju na svijetu, izazovu pod nazivom: „Klokan – matematičar bez granica“.
Koordinator takmičenja u našoj školi je profesorica matematike Azra Hadžiomerović, a koordinator međunarodnog matematičkog izazova „Klokan – matematičar bez granica“ za Bosnu i Hercegovinu je prof. dr. Haris Gavranović, vanredni profesor na IUS u Sarajevu i osnivač BHOI udruženja, za promociju i organizaciju takmičenja iz informatike u Bosni i Hercegovini.
Takmičenje je održano 15.3.2022. godine u prostorijama naše škole, a pravo na sudjelovanje su imali svi učenici, bez obzira na njihov uspjeh u redovnoj nastavi.
Ovogodišnji učesnici takmičenja su i učenici naše škole.
Nagrađeni učenici, a među njima i Majla, dobit će diplome o postignutim izvrsnim rezultatima i knjigu, a ostali učenici su dobili diplomu o učešću na matematičkom izazovu.
Čestitamo svim gimnazijalcima na učešću, a posebno čestitamo Majli i prof. Hadžiomerović na izvanrednom rezultatu!
Želimo vam mnogo sreće, znanja i dobrih rezultata na narednim takmičenjima.
– O takmičenju
“Srž matematike nisu brojevi, jednačine, računanje ili algoritmi. Srž matematike je razumijevanje!” William Paul Thurston
Osnovna ideja takmičenja je masovnost i popularizacija matematike kao nauke i prirodnih nauka uopće, kao i stepena logičkog i kombinatornog mišljenja, razumijevanja tekstova i primjene stečenog matematičkog znanja.
Prema međunarodnim dogovorima, svaki se učenik ima pravo takmičiti bez obzira na uspjeh u redovnoj nastavi, pa je jedan od ciljeva ohrabriti sve učenike da uzmu učešća bez obzira na njihove prethodne rezultate u školi ili njihove trenutne želje. Izazov je i zabavan i poučan i smatra se vrhunskom obrazovnom aktivnošću.
 Klokan Matematičar bez granica (Kangourou sans Frontieres) je međunarodna nezavisna inicijativa čiji je zadatak da jednom godišnje organizuje takmičenje.
Učenici u cijelom svijetu, u preko 70 država, uključujući SAD kao jednu od njih, u isto vrijeme su rješavali iste zadatke pod nadzorom svojih nastavnika i profesora u prostorijama škole, na zvaničnim obrascima i sa zadacima koji su odštampani na papiru. Takmičenje ovog tipa je bez eliminacije i bez finala. Test sadrži 24 do 30 zadataka s tri stepena težine (po 8 zadataka) koje učenici od 5. razreda osnovne škole do 4. razreda srednje škole rade 80 minuta.
Priča o “Klokanu matematičaru”
Ranih 80-ih Peter O’Halloran, nastavnik matematike u Sidneju, osmislio je novo takmičenje – izazov u australijskim školama: upitnik s ponuđenim odgovorima, čija rješenja provjerava računar, što omogućuje da učešće na izazovu uzme hiljade i hiljade učenika, a da se zadaci rješavaju u isto vrijeme. Rezultat je bio fantastičan.
1991.god., dva francuska nastavnika André Deledicq i Jean Pierre Boudine, odlučili su da započnu istu vrstu takmičenja u Francuskoj pod nazivom “Klokan” s obzirom da je ideja potekla od australijskih kolega. Prvo održano tamičenje brojalo je 120 000 učenika. Od tada se takmičenje proširilo, pa je cijeli koncept nazvan “Klokan bez granica”.
Svake godine udruženje dobija nove države članice i sada ih broji preko 75 po cijelome svijetu.
Nekoliko godina unazad, svakog ljeta, hiljade pobjednika ovog takmičenja, okupljaju se na zadivljujućim radnim-izletima, nekad u Karpatima, nekad u posjeti Loire Dvorcu, ili uz obale Mer Noire ili jezera Balaton.
Sve informacije, regulativne dokumente i statističke podatke o udruženju možete vidjeti na zvaničnoj stranici udruženja: