Nastava na terenu – multidisciplinarno učenje – povezivanje nastave sa aktivnostima Eko škole

6. oktobra 2023. godine učenici četvrtih razreda, te članovi Ekološke sekcije skupa sa svojim profesoricama: Tatjanom Serdarević, Amelom Selimić, Sanelom Sinanagić, pedagogicom Selmom Kebo i zamjenicom direktorice Lejlom Juklo, proveli su dan učeći na terenu u Vjetroparku “Podveležje” i parku “Fortica”.
Profesorice geografije i biologije obezbijedile su multidisciplinarnu integraciju povezavši različite predmete kako bi sintetizirali različite perspektive o srodnim temama izučavanja.
Na početku terenske nastave, obavljena je vježba na terenu, orijentacija, određivanje geografskog položaja, geografskog smještaja, opservarcija reljefa, klime te živog svijeta Podveležja.
Također, odslušana su predavanja u Vjetroparku “Podveležje” o vjetru kao obnovljivom izvoru energije, o vjetroelektranama i njihovom utjecaju na globalno zagrijavanje i lokalne ekosisteme.
“Prednost vjetroelektrana je velika, jer su obnovljivi izvor energije. Sigurne su i čiste, ne doprinose globalnom zagrijavanju i kiselim kišama. Imaju minimalan uticaj na lokalne ekosisteme. Vjetrovi su zimi jači što odgovara povećanim potrebama za strujom. Nakon inicijalnih troškova za izgradnju vjetroelektrana, proizvodnja električne energije od ovog izvora je prilično jeftina.
Energija vjetra koristi se hiljadama godina u moreplovstvu, a prvi poznati točak koji je koristio energiju vjetra konstruisao je grčki izumitelj Heron od Aleksandrije  u 1. vijeku nove ere. Prve prave vjetrenjače potiču iz Irana iz 7. vijeka, a potom su se raširile Azijom. Vremenom je napretkom nauke i tehnologije postignuto stvaranje energije vjetra ili snage vjetra pomoću vjetroagregata. To su uređaji koji usmjeravaju snagu vjetra za proizvodnju električne energije. Zahvaljujući vjetru,  lopatice turbine koje su pričvršćene na rotor se pokreću, a rotor okreće generator da bi stvorio električnu energiju. Male, pojedinačne vjetroturbine mogu proizvesti  100 kilovata snage, dovoljno za napajanje kuće, a vjetroelektrana može proizvesti daleko više električne energije, dovoljno za napajanje hiljade domaćinstava.
BiH trenutno ima 3 vjetroelektrane: Podveležje i dvije kod Tomislavgrada. Prema mapi Evrope koju su kreirali istraživači s britanskog Univerziteta Sussexa i danskog Univerziteta u Aarhusu, Bosna i Hercegovina i Makedonija u grupi su zemalja s najvećim potencijalom za eksploataciju energije vjetra. U tim zemljama vjetropotencijal je procijenjen na više od 6,2 MW po kvadratnom kilometru.”
56 učenika su imali priliku da znanja usvojena na časovima biologije i geografije primijene na terenu te da izvršena mjerenja iskoriste za planirano takmičenje iz geografije.
Bilo je zanimljivo i nadamo se da će biti još ovakvih edukativnih druženja u prirodi.

NASTAVNI PLAN I PROGRAM

na hrvatskom jeziku

NASTAVNI PLAN I PROGRAM

na bosanskom jeziku

Novosti

Nešto novo u našoj učionici!

Dana 31. listopada gđa. Tea Tomac, gđa. Selma Ćorić Šamerić i gđa. Anja Jelić iz UniCredit Banke održale su edukativno predavanje na temu „Financijska...

Međunarodni dan štednje!

U okviru projekta Financijska pismenost mladih ugostili smo predstavnike Unicredit banke Mostar. Naime, kako danas obilježavano Međunarodni dan štednje ovo je predavanje slijed zajedničkih...

Nova epizoda školskog podcasta povodom dana štednje

Gospodin Dragan Ćavar, naš bivši učenik i član Uprave Unicredit banke bio je gost naše učenice Gabi Rotim povodom Međunarodnog dana štednje! Međunarodni dan štednje...

Odiseja mira

𝗢𝗱𝗶𝘀𝗲𝗷𝗮 𝗺𝗶𝗿𝗮 - 𝗶𝗻𝗼𝘃𝗮𝘁𝗶𝘃𝗻𝗶 𝗼𝗯𝗿𝗮𝘇𝗼𝘃𝗻𝗶 𝗮𝗹𝗮𝘁 - 𝗴𝗶𝗺𝗻𝗮𝘇𝗶𝗷𝗮𝗹𝗰𝗶 𝘂 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝘂 Jačanje kritičkog razmišljanja, empatije i jedinstva među učenicima i učenicamaOsam učenika naše škole danas su...

Konkurs / Natječaj

Natječaj / Konkurs za izbor ravnatelja/direktora i doravnatelja/zamjenika direktora Gimnazije Mostar možete vidjeti klikom na sljedeći link Natjecaj_Konkurs