Historijat/Povijest škole

 

Gimnazija u Mostaru osnovana je 1893. godine i počela je s radom na Luci. 1898. godine  izgrađeno je jedno krilo današnje zgrade, a 1902. godine dograđeno je i drugo krilo i time je zgrada dobila sadašnji izgled. Kroz dugi niz godina nekoliko puta je zatvarana zbog čega se nastava odvijala u prekidima. Na osnovu Odluke Općinskog vijeća Gradske općine Mostar – Stari Grad broj: 01-02-699/03 od 22.08.2003. godine i broj: 01-02-699-01/03 od 29.08.2003. godine, Odluke Općinskog vijeća Gradske općine Mostar – Jugozapad broj: OV-01-316/03 od 28.08.2003. godine i saglasnosti/ suglasnosti Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK broj: 05-40-1203/03 od 29.08.2003. godine, došlo je do spajanja Javne ustanove Prve gimnazije Mostar i Gimnazije fra. Dominika Mandića u Gimnaziju Mostar u Mostaru, kao prve administrativno ujedinjene škole na području HNK-a. Odlukom Gradskog vijeća Grada Mostara broj: 01-02-233/04 od 24.06.2004. godine preuzeta su osnivačka prava, dužnosti i obaveze/obveze nad Školom, čiji su osnivači gradske općine Grada Mostara.

Škola je upisana u sudski registar Kantonalnog suda u Mostaru, Rješenjem broj: Tt-613/03 od 27. 02.2004. godine. Škola je, također, upisana u registar srednjih škola kantonalnog Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta pod brojem 06 na strani 3 (Sl. novine broj 4/04 od 08.06.2004. godine).

Gimnazija obavlja djelatnost srednjoškolskog odgoja i obrazovanja kojim se nakon završetka osnovnog školovanja omogućuje stjecanje znanja, vještina i sposobnosti za rad i nastavak školovanja. Odgoj i obrazovanje ostvaruje se na osnovi nastavnih planova i programa koji pored odgojno – obrazovnih vrijednosti osiguravaju i poštivanje historijskih/povijesnih, jezičnih, kulturnih, vjerskih i drugih posebnosti konstitutivnih naroda.

Gimnazija realizira nastavni plan i program u četverogodišnjem trajanju, čijim se završavanjem stiče/stječe srednja školska sprema.

Sva odjeljenja u Školi su odjeljenja općeg smjera gimnazije. Nastava se izvodi prema dva nastavna plana i programa – na bosanskom i na hrvatskom jeziku.

Broj i sastav stručnih školskih vijeća odgovara broju nastavnih programa koji se primjenjuju u organiziranju nastave.

Škola pored ravnatelja/direktora, zamjenika ravnatelja/direktora, pedagoga, bibliotekara/knjižničara, Školski odbor, sekretarijat/tajništvo, nastavnička vijeća u skladu sa NPP-a, zajedničko Nastavničko vijeće, te Vijeće učenika i Vijeće roditelja.

Vođenje školske administracije organizira se na način koji osigurava ravnopravnost jezika, pisma, akata, školskih isprava i školskih programa.

U Godišnjem planu i programu rada Škole predviđene su aktivnosti Škole i njihovu realizaciju prati ravnateljica Škole, zamjenik, te Nastavničko vijeće.

Na naše zadovoljstvo, Škola je u potpunosti obnovljena zahvaljujući donacijama španske i njemačke vlade, kao i krediitu Razvojne banke Vijeća Evrope/Europe. Škola je opremljena modernom opremom i nastavnim učilima. Nastava je kabinetski organizirana u dvije smjene – jutarnju smjenu pohađaju učenici trećeg i četvrtog razreda, a popodnevnu učenici prvog i drugog razreda.

Prva smjena s radom počinje  u 7.30, a druga u 13.35 sati. Nastava završava u 19.30 sati.

Koncepcija škole –  njena djelotvornost, školsko ozračje u kojemu se ljudi poznaju, priznaju, poštuju i uvažavaju jedni druge, poboljšanje kvalitete rada unutar odgojno -obrazovnog sistema/sustava, razvijanje partnerstva te primjenjivost znanja učenika imperativ su oslobađanju stvaralačke energije, individualnih i zajedničkih potencijala njenih učenika i profesora, subjekata u tom procesu.